Geometria
Ustawiamy geometrię kół za pomocą urządzenia GTI Progeo 838 z głowicami CORGHI
Jest to jedno z najbardziej precyzyjnych urządzeń do pomiaru i regulacji geometrii kół, dla samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t .
Pomiar wykonywany jest poprzez układ 8 kamer CCD oraz bezprzewodowej transmisji danych. Dzięki użyciu włoskich głowic Corghi , wyniki pomiarów uzyskiwane są wyjątkowo dokładne i powtarzalne. W bazie danych znajduję się 25.000 pojazdów. Dwa razy w roku baza danych jest aktualizowana oraz urządzenie jest kalibrowane przez producenta.
Posiadamy specjalne uchwyty umożliwiające pomiar samochodów o niskim zawieszeniu często występującym w samochodach sportowych oraz wszystkich typów o maks średnicy kół 22"
Prawidłowy pomiar geometrii powinien być przeprowadzony względem geometrycznej osi jazdy. Taki sposób pomiaru zapewnia jedynie urządzenie z czterema głowicami pomiarowymi. Rozpoznać je można po tym, że wszystkie głowice mają taki sam wygląd. Samochód podczas pomiaru wpisany jest w prostokąt utworzony z wiązki podczerwieni emitowanej z głowic pomiarowych.
Znany jest wszystkim problem związany z geometrią kół i osi, mianowicie krzywo ustawione ramiona kierownicy. Bardzo często powodem takiej sytuacji jest ustawianie geometrii względem osi symetrii samochodu, co w przypadku niepokrywania się jej z osią geometryczną jazdy powoduje błędne ustawienie zbieżności połówkowej, która, jak wiadomo, nie jest połową zbieżności całkowitej.
Ustawianie geometrii, jeżeli jest to możliwe ze względów konstrukcyjnych samochodu, należy w większości przypadków rozpoczynać od ustawienia kół osi tylnej – po to, aby wyznaczyć geometryczną oś jazdy, która jest bazą do dalszych działań. Jak wspomniano, taki pomiar umożliwiają właśnie urządzenia CCD w układzie 4 x 8
Pomiar rozstawu osi i kół odniesiony do danych fabrycznych w przypadku odstępstwa jest tylko informacją orientacyjną dla diagnosty, że samochód może mieć odkształconą płytę podłogową po wypadku lub z innych przyczyn. Jednak ta informacja nie może być wykorzystana do „ciągnięcia” płyty. Prostowanie podwozia, jak wiadomo, należy wykonywać tylko przy użyciu specjalnych przyrządów pomiarowych mierzących stałe – bazowe punkty płyty podłogowej według danych fabrycznych, współpracując z ramą do prostowania. Tak więc ta przewaga z tabeli w praktyce nie ma większego znaczenia ponieważ urządzenia CCD mierząc różnice rozstawu kół i osi pozwalają na diagnozę nie na ich regulację.
Urządzenie GTI PROGEO 838 uzyskało
CERTYFIKAT INSTYTUTU TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
Certyfikat pozwala na stosowanie urządzen